Regulamin Sklepu internetowego
Regulamin Sklepu internetowego Mimarkt.pl
Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego Mimarkt.pl określa zasady dokonywania zakupów w ramach sklepu internetowego dostępnego w domenie mimarkt.pl prowadzonego przez Viamind Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz świadczenia nieodpłatnych usług drogą elektroniczną.
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – podmiot, który może dokonać Zamówienia w ramach Sklepu internetowego lub na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną;
- Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego (dalej „KC”) oznacza osobę fizyczną lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta, dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego https://mimarkt.pl;
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://mimarkt.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży, za wyjątkiem rzeczy służącej tylko jako nośnik Treści cyfrowej dostarczanej Konsumentowi na podstawie umowy o dostarczenie Treści cyfrowej;
- Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Umowa sprzedaży (Umowa) – oznacza: (I) umowę sprzedaży Towarów lub usług, (II) umowę sprzedaży Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej, zawartą pomiędzy Sklepem internetowym a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Usługa cyfrowa – oznacza usługę pozwalającą Konsumentowi na: (I) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, (II) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, (III) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Towarów i usług lub umowy sprzedaży Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej;
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://mimarkt.pl i należy go rozumieć, jako regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy Mimarkt.pl, działający pod adresem https://mimarkt.pl, prowadzony jest przez VIAMIND Sp. z o.o., ul. Taborowa 20 02-699 Warszawa, NIP: 951-22-25-244, REGON: 141064315, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawa w Warszawie Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000285357. Adres email: [email protected], numer kontaktowy: 792 024 001.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego;
- tryb ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego na wybranym stanowisku lub urządzeniu końcowym jest możliwe przy spełnieniu przez system teleinformatyczny (w tym system operacyjny i przeglądarkę internetową) z którego korzysta Klient minimalnych wymagań technicznych, celem prawidłowego korzystania ze strony internetowej, w tym do składania zamówień za pośrednictwem tej strony.
- W celu korzystania z Treści cyfrowych dostarczonych przez Sklep internetowy Klient powinien posiadać sprzęt spełniający wymagania wskazane każdorazowo na Stronie Internetowej sklepu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Viamind Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które nie ukończyły wieku 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mają dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu mimarkt.pl. Niniejszy dokument dostępny jest w formacie PDF. W celu otwarcia pliku PDF potrzebują Państwo bezpłatnego programu Adobe Reader (dostępnego na stronie www.adobe.pl) lub innego, podobnego programu, który otwiera pliki w wyżej wskazanym formacie.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
Każdy Klient jest uprawniony do posiadania jednocześnie maksymalnie jednego konta klienta w Sklepie internetowym. Zastrzegamy sobie prawo usuwania wielokrotnych rejestracji.
Viamind Sp. z o.o. może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Viamind Sp. z o.o. za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Viamind Sp. z o.o.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu usługami, Viamind Sp. z o.o. podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Viamind Sp. z o.o.,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://mimarkt.pl i dokonać wyboru Towaru, usługi, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów, usług, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych pozycji. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych Towarów, usług, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych i kontaktowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
- Informacje o Towarach, usługach, Treściach cyfrowych lub Usługach cyfrowych podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Viamind Sp. z o.o. Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia. Ta wiadomość e-mail potwierdza tylko otrzymanie Zamówienia i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje na podany przez Niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia w formacie PDF.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych zamówienia następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wcześniejsze zamówienia mogą Państwo zobaczyć w ramach konta, po zalogowaniu.
V. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów, usług, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- przelewem w formie przedpłaty w pełnej wartości Zamówienia,
- gotówką w formie pobrania, gdzie należność pobierana jest przez kuriera w momencie dostawy Towaru, usługi, Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych,
- płatnością w systemie PayU, operatorem płatności elektronicznych jest PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 7.789.000,00 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
- płatnością w systemie ratalnym obsługiwaną przez Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą we Wrocławiu,
- płatnością w systemie ratalnym obsługiwaną przez Credit Agricole Bank Polska S.A. z siedzibą we Wrocławiu,
- płatnością w systemie leasingowym obsługiwaną przez LeaseLink Sp. z o.o.
W przypadku każdego Zamówienia zastrzegamy sobie prawo nieoferowania niektórych rodzajów płatności i oferowania innych. Sklep internetowy akceptuje jedynie płatności dokonywane z kont bankowych prowadzonych w granicach Unii Europejskiej (UE). Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
- Faktura VAT doręczana jest Klientowi w formie papierowej wraz z zamówionym Towarem.
- W przypadku zapłaty za wybrane Towary, Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe przy użyciu Karty Podarunkowej lub innych instrumentów stanowiących bon jednego przeznaczenia w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Sprzedawca zamiast faktury VAT dołącza dowód dokonania sprzedaży określony w regulaminie mającym zastosowanie do Karty Podarunkowej lub innego instrumentu. Jeżeli jednak część ceny została zapłacona w inny sposób niż przy użyciu Karty podarunkowej lub innych instrumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, Sklep internetowy wystawi fakturę dotyczącą tej części ceny i dołączy ją wraz z dowodem dokonania sprzedaży, o którym mowa w zdaniu poprzednim, do przesyłki będącej przedmiotem dostawy.
- Prezentacja cen w Sklepie internetowym jest zgodna z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (Dyrektywa Omnibus). Link do aktu prawnego:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52018PC0185
VI. Dostawa
- Dostawa przedmiotu Umowy sprzedaży jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
- Firmy kurierskiej DHL,
- Paczkomatów InPost.
Koszty dostawy wynoszą dla wysyłek na terenie Polski: przesyłka kurierska (InPost 10zł, DHL 15zł). Dodatkowo, koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
Koszty dostawy wynoszą dla wysyłek poza granice Polski do Unii Europejskiej: przesyłka kurierska (UPS lub DHL) 125 zł. Dodatkowo koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.
- Termin realizacji dostawy wysyłek na terenie Polski wynosi do 3 dni roboczych i liczy się od dnia:
- w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności za pobraniem od dnia następnego od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowym,
- w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności przelewem tradycyjnym od dnia następnego po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunek bankowy Sklepu.
- w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności kredytem konsumenckim lub leasingiem od dnia następnego po pozytywnej decyzji kredytowej/leasingowej podmiotu finansującego.
W przypadku wysyłek poza granice Polski czas, w jakim firma kurierska podejmie próbę doręczenia zamówienia na wskazany adres, to okres od 3 do 10 dni roboczych.
- Uszkodzenia przedmiotu Umowy sprzedaży powstałe podczas dostawy.
W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość Sklep internetowy zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze zgłoszenie braku zgodności u doręczyciela i kontakt z nami.
W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem: ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty przedmiotu Zamówienia przechodzi ze Sklepu internetowego na kupującego w momencie powierzenia przedmiotu Zamówienia przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.
- Dostawa Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.
Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
VII. Brak zgodności towaru z Umową
- Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową i w przypadku Klienta będącego Konsumentem odpowiada zgodnie z Ustawą z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z Umową jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z ww. umową oraz najpóźniej w chwili jej zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sklep internetowy może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sklep może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Wobec Klienta innego niż Konsument Sklep ponosi odpowiedzialność m.in. zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi.
- Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sklep internetowy może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu.
- Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do towaru, który służy wyłącznie. jako nośnik Treści cyfrowej.
VIII. Prawo odstąpienia od umowy
Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od Umowy, z następującymi zasadami:
1. Prawo odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta obejmuje swoim zakresem umowę sprzedaży Towarów i usług, jak też umowę sprzedaży Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej.
Konsument ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedł on w posiadanie produktu lub ostatniej z zamówionych rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Niego weszła w posiadanie produktu lub ostatniej z zamówionych rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy wystarczy poinformować nas (VIAMIND SP. Z O.O., ul. Taborowa 20 02-699 Warszawa, [email protected], telefon: 792 024 001) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład poprzez:
- wysłanie wiadomości e-mail z treścią oświadczenia na adres [email protected] oraz koniecznie numeru zamówienia, daty odbioru przesyłki, informacji jaki Towar jest zwracany.
- przesłanie oświadczenia na papierze, w paczce, razem ze zwracanym towarem.
- formularz online: https://mimarkt.pl/zgloszenie-zwrotu-towaru/
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Zwracamy uwagę, że Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest istotny
2. Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Osoba korzystająca z ww. prawa zobowiązana jest niezwłocznie, a każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowała nas o odstąpieniu od umowy odesłać towar na adres: Eurotel S.A., ul. Kartuska 391, 80-125 Gdańsk.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sklep może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sklepu.
Sklep jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści lub Usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
3. Koszty
Ponoszą Państwo jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (czyli odesłania towaru, dostarczenia do nas).
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umowy, w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu zakupu (np. słuchawki dokanałowe/douszne, szczoteczki do zębów), zgodnie z art. 38 pkt 5) Ustawy o prawach konsumenta,
- Wersji cyfrowej oprogramowania (W przypadku zawarcia umowy oraz wyrażenia zgody na rozpoczęcie świadczenia w zakresie dostarczenia treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, konsument traci prawo do odstąpienia od umowy w myśl art. 38 pkt 13) ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta).
Uprzejmie zaznaczamy, że w przypadku poproszenia nas przez Państwa o rozpoczęcie świadczenia jakiejkolwiek z zamówionych usług przed upływem 14 dni, mogą zostać Państwo zobowiązani do zapłaty wynagrodzenia za okres świadczenia usługi, w jakim została ona wykonana do momentu odstąpienia od Umowy.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów, Usług, Treści i Usług cyfrowych (towary)
- Zobowiązani jesteśmy dostarczyć towar zgodny z Umową sprzedaży. Obowiązuje nas ustawowe prawo odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w przypadku Konsumentów (o czym mowa w Rozdziale VII Regulaminu) oraz w stosunku do podmiotów niebędących Konsumentami odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady).
- Reklamacje można składać:
- na piśmie na adres: VIAMIND SP. Z O.O., ul. Taborowa 20 02-699 Warszawa
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
- W przypadku wykonywania uprawnień, o których mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału – o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo na nasz koszt dostarczyć reklamowany towar pod wskazany powyżej adres pocztowy. Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania, dostarczenie towaru byłoby nadmiernie utrudnione, zobowiązani są Państwo udostępnić go nam w miejscu, w którym się on znajduje. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową oraz odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej istniejące w chwili ich dostarczenia i ujawnione w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności o którym mowa powyżej, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem niezgodności towaru z umową, o których mowa w ust. 1 powyżej. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej wydania.
W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności określenie reklamowanego towaru oraz opis niezgodności i datę wystąpienia niezgodności; (2) określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia niezgodności (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile niezgodności jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.
X. Dodatkowe gwarancje przy sprzedaży Towarów w Sklepie internetowym
Viamind Sp. z o.o. nie jest producentem Towarów i na sprzedawane produkty nie udziela dodatkowej gwarancji. Producent może ponosić odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może również zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Viamind Sp. z o.o podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: [email protected].
- W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
- Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
XII. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sklep internetowy przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę świadczy nieodpłatne usługi drogą elektroniczną na rzecz Klientów w postaci:
- prowadzenia konta Klienta Sklepu internetowego,
- Newslettera,
- formularza kontaktowego.
- Zastrzegamy prawo do zablokowania dostępu do nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną w przypadku działania przez Klienta na naszą szkodę lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu jest uzasadnione względami bezpieczeństwa.
- Sklep internetowy zastrzega sobie również możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wymienionych powyżej usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla sposobu świadczenia danej usługi.
XIII. Ochrona danych osobowych
- Dane Osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej „RODO”) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ich ochronie.
- Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest VIAMIND SP. Z O.O., ul. Taborowa 20 02-699 Warszawa, NIP: 951-22-25-244, REGON: 141064315, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawa w Warszawie Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000285357 o kapitale zakładowym w wysokości 204.100,00 PLN, wypłaconym w całości.
- Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania oraz ochrony danych osobowych opisane zostały w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://mimarkt.pl/polityka-prywatnosci-sklepu-internetowego-mimarkt/.
XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
3. Informujemy, że zobowiązujemy się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów ze strony Sklepu internetowego jest Viamind Sp. z o.o., do którego Konsument może złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
XV. Postanowienia końcowe
- Sklep internetowy nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów z Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Viamind Sp. z o.o. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy Kodeks cywilny, ustawy o prawach konsumenta oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Kupujący urządzenia elektryczne i elekrotechniczne ma prawo zwrócić zużyte urządzeia tego samego rodziaju do Kupującego. W tym celu, Kupujący powinien odesłać zużyty sprzęt do sklepu internetowego na adres: Viamind Sp. z o.o., ul. Taborowa 20, 02-699 Warszawa, lub Eurotel S.A., ul. Kartuska 391, 80-125 Gdańsk, z tym zastrzeżeniem, że ilość dostarczonego sprzętu ma odpowiadać ilości sprzętu zakupionego w sklepie internetowym MiMarkt. Szczegółowe informacje o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym znajdują się tutaj: https://mimarkt.pl/zuzyty-sprzet/. Zużyty sprzęt zostanie odebrany przez kuriera od Kupującego na koszt Sklepu internetowego. W celu wezwania kuriera prosimy i kontakt pod numerem telefonu 792 024 001 lub mailowo na adres [email protected]. List przewozowy oraz szczegółowe instrukcje zostaną niezwłocznie przesłane przez Sklep internetowy do Kupującego drogą mailową.
- Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, w szczególności z przyczyn wynikających ze zmiany przepisów obowiązującego prawa, przy czym zmiany takie nie naruszają praw osób, które złożyły Zamówienia bądź zawarły umowy (sprzedaży / o świadczenie usług drogą elektroniczną) przed dokonaniem ww. zmian.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.03.2025r.
Regulamin sklepu internetowego MiMarkt.pl obowiązujący do 30.03.2025r.
Regulamin sklepu internetowego MiMarkt.pl obowiązujący do 30.09.2024r.
Regulamin sklepu internetowego MiMarkt.pl obowiązujący do 13.05.2024r.
Regulamin sklepu internetowego MiMarkt.pl obowiązujący do 31.12.2022r.